Fra 1961 holdt L. flere separatutstillinger av malerier og linoleums- og tresnitt. Innen grafikken i sort-hvitt arbeidet han med både et figurativt gjennomarbeidet formspråk og friere, mer eksperimentelle abstraksjoner. Maleriene viste den friere behandling av motivene, over mot det rent nonfigurative. Fra 1965–70 konsentrerte han seg om metalltrykk, nonfigurative og fremdeles i sort-hvitt. Trykkene var bygd opp delvis ved etsning og delvis ved pålodning av metallbiter og jernskrap. Han viste også selve trykkplatene som materialarbeider med tydelig innflytelse fra Rolf Nesch. I senere metalltrykk arbeidet han med billedelementer i rommet, både i sort-hvitt og noen få farger. Farge- og sort-hvittnyansene er fine variasjoner uten dramatiske kontraster. Bildene og titlene indikerer kosmiske opplevelser og abstraksjoner av begrepet vekst. Fra 1970 benyttet han serigrafiet som grafisk uttrykksmiddel og viste i 1973 serigrafier og malerier i et fotorealistisk formspråk. Maleriene var malt i til dels kraftige lakkfarger. Han anvendte fototeknikk, plakat- og massemediauttrykk til å presentere et markert politisk innhold. L. har også arbeidet med kombinasjoner av de forskjellige teknikker, f.eks. kombinasjon av serigrafi og maleri. Fra midten av 60-årene har L. også arbeidet med større glass- og materialdekorasjoner, bl.a. til Kreditkassen, Oslo (glass, kobber, messing og sink, 1968).