C. debuterte i Norge på Høstutstillingen i 1962. Han startet med oljemalerier, men gikk i 60-årene vesentlig over til collagekomposisjoner. Her bruker han materialer som tøy, overtrukket med gips, papir, tannpirkere o.l. i komposisjoner som ofte synes å gi uttrykk for angst og fortvilelse. Et eksempel er bildet Ikonostas, der billedflaten er delt inn i 12 felt og der vi ser lemlestede mennesker fremstilt som tøybylter med stirrende øyne, en korsfestelse m.m. Gipsen, som er overtrukket tøyet, legger en hvit, kald og ugjennomtrengelig hinne over deler av bildet. Tyske og russiske kommandoord er påskrevet flere steder og leder tankene til konsentrasjonsleire. C. stilte ut collagekomposisjoner en rekke ganger i 60-årene sammen med den svenske gruppen "6 linjer" som fremstod i 1966 i Skåne. Ved siden av collageteknikken har C. i den senere tid også brukt vanlig oljemalingsteknikk.