A. debuterte i Oslo 1912. I de følgende år gjorde han seg bemerket som en habil karikaturtegner, og deltok 1916–18 på de årlige tegnerutstillinger hos Blomqvists Kunsthandel, Oslo. Hans tegnestil viser innflytelse fra Per Krohg. I 1925 vant A. konkurransen om utsmykningen av Grandkjelleren i Oslo med motiv fra storbyens arbeidsliv. Samme år dekorerte han Cordial kafé i Oslo, også med storbymotiv. Disse malerier, som var utført al-secco, er i dag forsvunnet. I 1929 fikk han i oppdrag å dekorere Den store Sal (i dag Den lille sal) i Folkets hus, Oslo (ill. K. og K., Oslo 1929, s. 195). Maleriene, som er olje på lerret, har som motiv slagordene Frihet, Likhet og Broderskap og dydene, Tro, Håp og Kjærlighet. Det har neppe vært noen enkel oppgave å tilpasse maleriene til rommets sammensatte arkitektur. Den urolige formen og fargenes sammensetning er typisk for A.s maleriske stil. For den samme salen laget A. dessuten tolv kandelabre i tre. Senere malte A. det store maleriet Det gamle Tivoli for Telles restaurant, Regnbuen, Oslo. Både motiv og malemåte er sterkt influert av de franske impresjonistenes restaurant- og kabaretmaleri. I 1965 laget A. trerelieffer til Backe-gården, Lille Grensen, Oslo, i en dekorativ stil. Også for norske skip har A. laget dekorative arbeider. Foruten å male en rekke portretter, har A. arbeidet som bokillustratør. Bl.a. har han illustrert Vore Oldefædres Viser 1924, (en av illustrasjonene gjengitt i K. og K. 1935, s. 35). Televerkets telegramblankett nr. 1, Gratulerer er laget av A.
A.s figurbilder kritiseres ofte for løshet i formen og manglende sans for fargebehandling. Langt mer gjennomført er hans små landskapsmalerier, som ofte har en fin og ekte stemning, slik som Vinterdag i Bygdø Allé ca. 1950, der trærnes snødekte grener er dekorativt utnyttet mot den sammenhengende husrekken i bakgrunnen (avbildet i K. og K., Oslo 1950, s. 98).