C. debuterte på Unge Kunstneres Samfunn Vårutstilling i 1968, allerede i 1972 hadde hun separatutstilling i Kunstnernes Hus. Hun hører med til den generasjon tekstilkunstnere som i 1960-årene brøt med tradisjonene i norsk billedvev. C. arbeider gjerne i relieff, flaten brytes både innover og utover mot betrakteren. Dette er utpreget i det blekgrønne Torskehode (1974), hvor hun også har forlatt det rektangulære formatet. I Sun waves brytes flaten bare av vertikale og horisontale "bølgende" snorer.
C. benytter seg hovedsaklig av selvfarget spelsau-ull, men eksperimenterer også med lin og nylon. I en periode har hun arbeidet med hamp i macramé-teknikk, som i den fritthengende Lek. Teppet på Høstutstillingen 1979, Ved naustet er derimot et rektangulært teppe, holdt i flaten. Det har felter i floss og gammel, slitt seilduk over en bunn i billedvev.