T. arbeider hovedsakelig som grafiker, men har også utført skulptur og ulike former for environment og keramikk. T. har hatt korreksjon hos Inge Rotevatn, Michael Rothenstein og Eduardo Paolozzi. I likhet med sistnevnte har også T. benyttet seg av materialer som metalldeler fra industrien i sine arbeider. På sin første separatutstilling i 1973 viste T. skulptur, grafikk og gjenstander som uttrykte engasjement innenfor miljøvern og industriutbygging. De fleste skulpturer er samfunnskritiske i sitt uttrykk og er oftest utført i et abstrakt formspråk. I grafikken benytter T. metallgrafikk, etsning og radering. Han foretrekker materialarbeidene som bygges opp av metallbiter og netting foruten avfallsprodukter. Materialbruken er inspirert av Rolf Nesch. Med løse biter og figurer som kan farges inn hver for seg, varieres uttrykket fra blad til blad i små serier. Fargene er gjerne sterke med dyp blått, varmrødt eller grønt som grunnfarge. Arbeidene gis et dekorativt, relieffaktig preg som kan minne om emaljearbeider. Motivene knytter seg gjerne til serier som Syngeplantene, Krystallskogen og Byen der ingen ville bo. Samfunnsengasjement uttrykkes her gjennom en fabel-eventyrverden. Helt naturalistiske arbeider er Olavskirken fra Avaldsnes og tildels også seriene fra Røst og Værøy. Siden starten har T. stilt ut sammen med den europeisk sammensatte kunstnergruppen WIR. Han har også deltatt på gruppen Pentas utstillinger. Foruten T. består gruppen av Trygve Goa, Olav Nygaard, Arne Rødeseike og Karl A. Østensjø, alle med tilknytning til Haugesund.