I Fet kirkes regnskap fra 1683–85 omtales en maler A. Man antar at det er denne maler som stafferte kirkens prekestol og altertavle og de beslektede maleriene i Skedsmo kirkes altertavle 1693. Begge altertavlene består av flere mindre bilder med scener fra pasjonshistorien, de fleste er malt etter stikk av Hieronymus Wierix. Korsfestelsesfremstillingen i Fet bygger på Boëthius Bolswerts stikk etter Rubens Lansestikket. Tornekroningen i Skedsmo er tatt fra Johan Sadelers stikk fra 1582 etter Maerten de Vos. Prekestolen i Fet har fremstillinger av evangelistene. Forlegget her er, bortsett fra Lukas, fra en serie av Jacques de Gheyn.
I bildene på altertavlene er scenene forenklet og ikke særlig godt gjengitt. Komposisjonen er mistet, og framstillingen er banal. I bildene på prekestolen har maleren stått friere overfor forleggene og evangelistene er tolket som portretter. Disse bildene har tydeligvis engasjert A. (som i Skedsmos kirkeregnskap kalles kontrafeier) mer enn bildene på altertavlene.