G. var en meget benyttet illustratør og fast tegner i Sven Elvestads Rivertons Magasin. I yngre år var han påvirket av Edv. Munch. Han utviklet etter hvert en teknisk ferdighet som nok kunne friste til lettvinthet og overfladiskhet. Hans produksjon omfatter arbeider i tusj, blyant og kull, samt raderinger, litografier og malerier.
Han illustrerte Aschehougs Eventyrserie i slutten av 1920-årene, med virtuos utnyttelse av tett strekteknikk, ofte med loddrette streker som de fremherskende. Delvis også en pointillistisk teknikk. Illustrasjonene, som har godt samsvar med teksten, har fin bevegelighet, en viss uttrykksfullhet og innslag av humor. I 1939 illustrerte han enkelte klassiske norske barnebøker: R. Løland: Det store nashorne, med sikkert oppbygde Ryfylkelandskap og konkretisering av barns fantasifostre. Hans viktigste illustrasjonsarbeid er Tre år under Kunze. Grini konsentrasjonsleir (1945). Det er en samling notater og tegninger, laget på Grini, hvor han satt arrestert av tyskerne 1942–45. Boka er utgitt til minne om nordmennenes trofaste og ubrytelige samhold, tyskernes mentalitet og de enkelte tyskere som, mer eller mindre åpent skammet seg over sine nazistiske landsmenn. Tegnesaker ble skaffet av kamerater som arbeidet på verkstedene og plassert i vegger og låvegulv. Notatene, skrevet i mørke under ullteppene, ble lagt i sylteglass og begravd i drivhus. Med kull og penn kartla han Grini gjennom fine landskapsbilder og tegninger som avslører rotet og planløsheten i leiren. Portrettsamlingen gir inntrykk av i hvilken grad tyskerne arresterte ikke bare motstandsbevegelsens menn, men også toppskikkelser innen kultur- og næringsliv. Boka er interessant både som okkupasjonshistorie og kulturhistorie.