A. var sjømann 1945–47, men begynte tidlig å male. Han stilte ut akvareller og oljemalerier i New York 1949. Samtidig dekorerte han spisesalen i Det norske sjømannshus i Brooklyn med 13 motiver fra norsk sjøfart. Han har ved siden av teatervirksomhet vesentlig dyrket akvarellmaleriet i en blond, luftig koloritt, ofte med motiver fra sine reiser og fra hjemlig natur. Etter en jordomseiling kom han 1950 tilbake til Bergen og begynte 1952 å arbeide som scenograf ved Rogaland Teater. Der var han ansatt i tilsammen 6 år (større oppgaver: Hamlet, Insektliv, Kristin Lavransdatter, Kongsemnerne, Kirsebærhagen), og 2 år ved Den Nationale Scene, Bergen (bl.a. Anne Pedersdotter, Donadieu). Fra 1957 var han frilans-scenograf i Oslo (på Operaen Giselle, på Det Norske Teatret Medmenneske og Ionescos Kongen døyr, på Nationaltheatret Elektra og John Gabriel Borkman, på Det Nye Teater Mordet i katedralen og Frigjøringsdag, for Fjernsynsteatret Cocktail Party og tre stykker av Harold Pinter). Siden 1960 har han også hatt mange oppgaver for Riksteatret (Vildanden, En folkefiende, Fru Inger til østraat, Det gode menneske fra Sezuan, Troll kan temmes) og for Trøndelag Teater (Brand 1971). Fra 1971 fast ansatt scenograf ved Nationaltheatret (mange oppsetninger for Amfiscenen; for Hovedscenen bl.a. Storeys Hjem, Albees Hvem er redd for Virginia Woolf, Cowards Blithe Spirit, Konsert for lukket avdeling). For Fjernsynet har han scenografert Cullbergs Peer Gynt-ballett. Han har gjestet Rogalands Teater med operetteoppsetninger: Czardasfyrstinnen, Den glade enke, Jomfruburet. Han har utgitt diktsamlingeneElegi (1945) og One of a Million Midnights (1950) vært billedredaktør for Norwegian Theatre 1979, og skrevet en serie illustrerte reisebrev, Polsk reise, i Bergens Tidende 1963.