H. kom til Norge i 1945 og fikk sin vesentligste kunstneriske utdannelse her. Hun debuterte på Høstutstillingen 1955 med et pikeportrett og et bybilde. Der stilte hun senere ut landskaper, interiører og figurbilder, bl.a. i 1963 Turid, en sittende pike i kraftig, summarisk opplegg og fint avbalansert rytme. I noe eldre arbeider, med symbolsk innhold, er stemningen ofte dyster. Hun opererer med truende figur- og maskemotiver, og bildene har titler som Samson og Dalila, Solen skal svartne og synke i hav (inspirert av Voluspå), Den døde (1970) og I bur (1971). I senere år har hun vesentlig malt landskaper og har her nådd vakre resultater. En serie vinterbilder fra 1978–79, vist i Kunstnerforbundet 1980, har i sin lyse tonalitet fasthet og klarhet. Hun maler også gjerne blomstrende frukttrær og krokete furuer mot skyhimmelen. I sine aktmalerier og -tegninger viser hun et godt grep på å fremstille nakne figurer. Som grafiker har hun vesentlig arbeidet med litografier.