F. var virksom som maler fra midten av 1890-årene. Antagelig sluttet hun å male kort etter at hun flyttet fra Kristiania til Stockholm omkring 1912. Hun hadde en ganske stor produksjon som aldri ble utstilt og som befinner seg i privat eie i Norge og Sverige. F. malte hovedsakelig portretter, men noen kraftfulle stilleben og stemningsfulle landskaper finnes også fra hennes hånd. Hennes maleri har ofte et dekorativt flatepreg, motivet er gjerne samlet i store flater, penselstrøkene er grove og djerve. Maleriene har ofte et visst skissepreg, men er samtidig drevent malt. Hennes formspråk har preg av fransk fin-de-siécle.
F. tegnet også kartonger for billedvev. På Verdensutstillingenen i Paris i 1900 stilte hun ut flere vevnader (sammen med Ingeborg Arbo og Ingrid Klingenberg), som ble belønnet med sølvmedalje. På jubileumsutstillingen på Frogner i 1914 hadde hun 2 mindre tepper, Træet og Paafuglen og dessuten stoltrekk (alle vevd av Ulrikke Greve) i tidens dekorative flatestil. Disse virker mer influert av Frida Hansen og Oluf Wold Torne enn av Gerhard Munthe.