L. debuterte i 1931 i Oslo Kunstforening. De første årene var hun noe bundet av forbilder i fremstillingen av Pariserkafeer og artistmiljø. Hennes arbeider i akvarell, pastell og gouache røper likevel en personlig oppfatning og interessante feminine trekk. På den kollektive sort-hvittutstilling i Kunstnernes Hus i 1936 viste hun en skarp oppfatning av situasjoner og typer og dertil evne til å kombinere forskjellige teknikker, noe som fremgår av hennes Selvportrett (1937, Nasjonalgalleriet, Oslo). Tusjtegningen Galant scene og oljemaleriet Apéritif (1945) viser hennes raffinement og eleganse. Etter studieoppholdet i Paris i 1947 syns hun å være blitt påvirket av fransk kunst. L.s separatutstilling i Oslo Kunstforening i 1954 omfattet landskaper, kattebilder, barnebilder og enkelte bilder med tendens, som Kjemp for fred (1949). L. har vist spesielle evner som bokkunstner. Hun spenner her over et rikt register, fra lette elegante tegninger (Jens Gundersens Små viser om små ting, 1943), illustrasjoner i orientalsk prakt (Ali Baba og de førti røverne, 1946) til overdådig fargesprakende humoristiske litografier som i Louis Kvalstads Sirkus i byen (1946).