G. har hatt eget verksted i Son fra 1969. Debuten fant sted i Galleri U2, Oslo i 1970. G. er mest kjent som smykkekunstner, men har i siste halvdel av 1970-årene også laget enkelte korpusarbeider. I sine smykker viser G. en klar innflytelse fra moderne tysk smykkekunst. Det fremtredende er kontrasten mellom ulike materialer. G. har særlig brukt ualminnelige materialer som skilpaddeskall, hvaltann, elfenben og ibenholt, kombinert med edle stener, gull eller sølv. Kombinasjonene er ofte av ukonvensjonell karakter, og resultatet preges av eksklusivitet, frihet og fantasirikdom. Komposisjonene kan være uregelmessige med et visst bølgende preg som får tankene til å gå i retning av art nouveau-stilen. Eller de kan være stramme, bygd opp av geometriske former satt opp mot hverandre. Gjennomgående er det et meget godt håndverksmessig arbeid i hans smykker.
Etter at G. flyttet til Halifax, Canada i 1977 som professor ved gullsmedlinjen på Nova Scotia College of Art and Design har det skjedd en markert endring i innholdet i hans smykkekunst. Tidligere var smykkene utelukkende en lek med former og materialer; nå har de fått et fortellende innhold.