D.s mest produktive periode som designer var årene rundt 1930. Da leverte han utkast til David-Andersens produksjon sammen med firmaets tre faste designere Guttorm Gagnes, Harry Sørby og Th. Lie-Jørgensen. D.s arbeider faller stilistisk inn i overgangsperioden mellom tjueårenes klassisisme og funksjonalismen. Som elev av Jakob Prytz er han tydelig inspirert av dennes undervisning, men på samme tid kan man spore en viss opposisjon. Hans arbeider er strengt komponert med utgangspunkt i rene geometriske former. I emaljearbeidene bruker han sterke, rene farger.
I 1930-årene viet D. seg til mer administrativt arbeid i firmaet og til organisasjonsarbeid. Spesielt opptatt har han vært av rasjonalisering innen gullsmedfaget. Som daglig leder av firmaet David-Andersen fra 1952 har han med sine estetiske og håndverksmessige vurderinger, satt sitt preg på produksjonen. Enkelte arbeider har han også tegnet i denne perioden.